Przestępcy znowu atakują. Tym razem stosują coraz popularniejszą metodę oszustwa na pracownika infolinii banku. W ten sposób oszukana została 25-latka, która na ich polecenie zainstalowała aplikację, która miała ją chronić przez kradzieżą pieniędzy z konta. Kobieta otworzyła tym furtkę przestępcom i straciła 4 tysiące złotych.
Oszukana 25-latka, do której wcześniej zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku zgłosiła się na policję 5 sierpnia. Z jej relacji wynika, że oszust chciał potwierdzić przelew bankowy, który rzekomo miała zrealizować 25-latka. Gdy kobieta zaprzeczyła, rozmówca stwierdził, że ktoś wykradł jej dane i utworzył konto w innym banku. Następnie przekonał kobietę do zainstalowania nowej aplikacji bankowej, która miała uchronić jej pieniądze przed kradzieżą.
Słubice: 25-latka padła ofiarą oszustwa na pracownika infolinii banku
W dalszej rozmowie oszust stwierdził, że połączy kobietę ze specjalistą do spraw bezpieczeństwa. Drugi rozmówca kazał kobiecie zalogować się do konta bankowego, używając do tego przeglądarki a nie aplikacji bankowej. Instruował krok po kroku co ma robić tj. wpisać nr telefonu infolinii banku, podać hasła oraz nr karty płatniczej oraz wszystkie dane personalne. Na koniec podał nr skrytki bankowej, na który kobieta miała przelać swoje pieniądze, które ostatecznie trafiły na konto oszustów. 25-latka zorientowała się, że padła ofiarą przestępców i powiadomiła o wszystkim bank oraz policjantów.
Jak nie paść ofiarą oszustwa na pracownika infolinii banku?
Przed wszystkim należy pamiętać, że pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku , która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować swój bank oraz policję, korzystając z numeru alarmowego 112.