↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Oszuści nie odpuszczają i wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie pieniędzy. Mieszkanka powiatu krośnieńskiego straciła 4,5 tys. zł po telefonie oszusta podszywającego się pod pracownika banku.

Straciła 4,5 tysiąca złotych po telefonie oszusta podającego się pod pracownika banku
fot. Lubuska Policja

Ostatnio do mieszkańca powiatu krośnieńskiego zadzwonił mężczyzna, który podawał się za przedstawiciela banku. Twierdził on, że z konta bankowego kobiety dokonywane są transakcje na duże kwoty i wymagał weryfikacji danych. Bez żadnych podejrzeń kobieta przekazała mu swoje dane osobowe i potwierdziła cztery ostatnie cyfry z karty płatniczej.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Niestety, jeszcze tego samego dnia kobieta otrzymała kolejny telefon z banku, gdzie przedstawiciel powiedział jej, że z jej konta wykonywane były różne przelewy i w razie nieprawidłowości polecił skontaktować się z infolinią lub udać się do siedziby banku. Kobieta, podejrzewając oszustwo, próbowała zalogować się na swoje konto, ale bezskutecznie. Gdy poszła do banku okazało się, że została oszukana i ktoś przelewał pieniądze z jej rachunku bankowego na różne konta oraz dokonał płatności za pomocą BLIKA. W sumie po telefonie oszusta z konta zniknęło 4,5 tysiąca złotych.

Niestety, to nie pierwszy taki przypadek, a oszuści coraz bardziej rozwijają swoje metody działania. Najważniejsze jest, aby zachować czujność i nie ulegać presji. Warto więc pamiętać o kilku ważnych zasadach, aby uchronić się przed oszustami:

  1. Nigdy nie podawaj swoich danych osobowych, danych z karty płatniczej, loginu i hasła.
  2. Zachowaj czujność i nigdy nie działaj pod wpływem emocji. Rozłącz się, odczekaj chwilę i sam skontaktuj się ze swoim bankiem, a najlepiej pójdź tam osobiście i zweryfikuj usłyszaną historię.
  3. Pamiętaj, że oszuści bardzo chętnie wykorzystują spoofing telefoniczny, czyli podszywanie się pod inny numer telefonu. Dlatego nigdy nie możemy mieć pewności, że połączenie przychodzące na przykład z numeru banku oznacza, że dzwoni do nas pracownik banku.
  4. Jeśli nie masz pewności z kim rozmawiasz, nigdy nie podawaj kodów weryfikacyjnych do płatności mobilnych.
  5. Nigdy na polecenie konsultanta nie instaluj żadnych aplikacji, które mają poprawić obsługę płatności mobilnej, chronić twoje dane lub pieniądze.
- REKLAMA -