Oszuści znów atakują. Podszywając się pod dostawcę energii wysyłają SMS do użytkowników z informacją o zaległości i prośbą o dopłatę za prąd. Nieuregulowanie wskazanej kwoty spowoduje odłączenie energii elektrycznej. Niestety wejście w zawarty w treści wiadomości link i autoryzowanie transakcji powoduje utratę z konta kwoty znacznie większej niż podana w wiadomości. Bądźmy ostrożni i zawsze weryfikujmy otrzymane wiadomości.
O metodach działania oszustów informowaliśmy już wielokrotnie. Sposób ich działania jest bardzo podobny, dlatego bez względu na przedstawioną historię zawsze musimy zachować czujności i przede wszystkim zweryfikować otrzymaną wiadomość. Tym razem przestrzegamy o nowym oszustwie, które pojawiło się na terenie powiatu krośnieńskiego.
Sprawcy oszustw podszywając się pod dostawcę energii wysyłają do użytkowników wiadomość SMS, w treści której informują o niewielkiej zaległości za prąd. Nieuregulowanie tej kwoty spowoduje odłączenie energii elektrycznej. W wiadomości podany jest również link, umożliwiający dokonanie opłaty. Po wejściu w niego jesteśmy przekierowani na stronę płatności, gdzie mamy możliwości wyboru banku. Następnie odbywa się proces logowania, w którym podany zostaje tylko numer klienta, bez żadnego hasła. Po chwili otrzymamy SMS z kodem, który należy wpisać we wskazanym na stronie miejscu.
Dostałeś SMS z prośbą o dopłatę za prąd? Uważaj, to może być oszustwo!
Polecamy: Otwórz bezpłatne eKonto i odbierz 500 zł premii
Wykonanie tych czynności może być bardzo zgubne i prowadzić do utarty kwoty znacznie większej niż została wskazana w wiadomości. Niestety dość dotkliwie przekonał się o tym mieszkaniec powiatu krośnieńskiego, który po zakończonej transakcji, chcąc sprawdzić czy wysłany przelew został zrealizowany, stwierdził że z jego konta pobrano metodą BLIK ponad 800 złotych.
Oszuści cały czas udoskonalają swoje metody, dlatego bardzo ważne jest, żebyśmy nie robić niczego pochopnie i pod presją czasu. Zanim dokonamy płatności musimy zweryfikować czy opisana w wiadomości sytuacja faktycznie ma miejsce. Nigdy też nie należy wchodzić w otrzymane linki, które przekierowują nas na fałszywe strony banku. Nie dajmy się zwieźć, gdyż są one łudząco podobne do tych, z których korzystamy na co dzień. Podczas logowania się musimy być bardzo ostrożni i czujni. Ważne jest także, żebyśmy o metodach stosowanych przez oszustów rozmawiali z najbliższymi.
Dwa razy przesłali mi SMS-y z konfiguracjami w sieci Plus i dwa razy po zainstalowaniu Internet 4G/3G/2G ( automatyczne połączenie) przestał działać. Włączyłem nazwy punktów dostępu – przywróć domyślne i Internet
działał.
Komentowanie tego artykułu nie jest już możliwe.