↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

W ostatnich tygodniach obserwujemy wzmożoną aktywność przestępców działających metodą na pracownika banku. Oszuści dzwonią to ofiar, by wyłudzić dane wrażliwe lub nakłonić do wykonania przelewów na wskazane konta bankowe. Ofiarami padają niczego niepodejrzewający mieszkańcy, którzy ufają, że rozmawiają z prawdziwymi przedstawicielami banków.

Oszustwa na pracownika banku wciąż skuteczne. Kobieta straciła 20 tys. złotych po odebraniu telefonu od oszustów
fot. Lubuska Policja

Międzyrzecz: Straciła 20 tysięcy złotych w oszustwie na pracownika banku

13 czerwca miało miejsce kolejne oszustwo metodą na pracownika banku. Tym razem ofiarą padła mieszkanka powiatu międzyrzeckiego, która straciła 20 tysięcy złotych. Kobieta odebrała telefon od osoby podszywającej się pod pracownika jej banku. Dzwoniący poinformował ją o rzekomym włamaniu na jej konto bankowe i konieczności natychmiastowego zabezpieczenia środków.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Oszust polecił wykonanie 10 transakcji za pomocą systemu kodów płatniczych na „bezpieczny rachunek bankowy”. Niestety, kobieta uwierzyła w te kłamstwa i zrealizowała wszystkie polecenia, przekazując przestępcom łącznie 20 tysięcy złotych.

Po zgłoszeniu przestępstwa, policjanci natychmiast podjęli działania mające na celu ustalenie tożsamości sprawców i odzyskanie utraconych środków. Trwają intensywne czynności śledcze, jednak odzyskanie pieniędzy w takich przypadkach bywa niezwykle trudne.

Jak się chronić przed oszustami?

Przypominamy, że pracownicy banków nigdy nie proszą o wykonywanie jakichkolwiek transakcji ani nie wymagają przekazywania kodów płatniczych. Każda taka prośba powinna być traktowana jako potencjalne oszustwo. W przypadku wątpliwości, należy natychmiast zakończyć rozmowę i skontaktować się bezpośrednio z bankiem poprzez oficjalny numer kontaktowy.

- REKLAMA -

Komentarze