W środę, 13 czerwca, na terenie powiatu wschowskiego doszło do dwóch incydentów związanych z oszustwami, które mogły kosztować mieszkańców gminy Sława i Szlichtyngowa łącznie 34,5 tysiąca złotych. Czujna pracownica banku oraz krewni zapobiegli większym stratom.

Pracownica banku i wnuczek uchronili 70-latka przed zaciągnięciem pożyczki dla oszustów
Zdjęcie ilustracyjne – fot. RazorMax/Pixabay

Wschowa: Pracownica banku i wnuczek uchronili 70-latka przed zaciągnięciem pożyczki dla oszustów

Pierwsze zdarzenie miało miejsce w jednym z banków we Wschowie. 70-letni mieszkaniec gminy Sława pojawił się w placówce, aby zaciągnąć pożyczkę na 30 tysięcy złotych. Towarzyszył mu jego 14-letni wnuk, który starał się uzmysłowić dziadkowi, że rozmawia cały czas przez telefon z oszustami. Pracownica banku szybko zorientowała się, że mężczyzna może być ofiarą oszustwa.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Seniorowi powiedziano, że podpisanie umowy o pożyczkę pozwoli uchronić jego oszczędności przed rzekomym włamaniem na konto. Oszust podawał się za pracownika prokuratury bankowej, przekonując starszego mężczyznę, że tylko w ten sposób może uniknąć utraty środków. Dzięki szybkiej interwencji, 70-latek nie podpisał umowy, a plan oszustów nie powiódł się.

Oszustwo na syna w Szlichtyngowej

Drugie zgłoszenie dotyczyło 64-letniej mieszkanki gminy Szlichtyngowa. Kobieta otrzymała SMS-a z prośbą o kontakt na nowy numer telefonu od osoby podszywającej się pod jej syna, który przebywa za granicą. Nie weryfikując informacji, kobieta dokonała przelewu na 4,5 tysiąca złotych na wskazane konto, sądząc, że pomaga swojemu synowi w zakupie nowego telefonu. Dopiero kolejna prośba o przelew na 7 tysięcy złotych na zakup komputera wzbudziła jej podejrzenia. Po rozmowie z prawdziwym synem okazało się, że padła ofiarą oszustwa.

Sytuacje te ponownie przypominają o konieczności zachowania szczególnej ostrożności. Policja apeluje o zasadę ograniczonego zaufania w kontaktach dotyczących naszych finansów. W przypadku rozmów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników banków, zawsze należy weryfikować ich tożsamość, dzwoniąc bezpośrednio do banku. Podobnie, gdy otrzymujemy wiadomości od bliskich z nowymi numerami telefonów, warto najpierw skontaktować się z nimi za pomocą numerów zapisanych w naszej książce adresowej.

Pamiętajmy, aby nie podejmować pochopnych decyzji finansowych i zawsze sprawdzać wiarygodność informacji.

- REKLAMA -

Komentarze