↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Dotychczas ofiarami oszustów działających w sieci byli kupujący, teraz wzmożoną czujnością muszą wykazać się także sprzedawcy towaru na aukcjach internetowych. Mieszkaniec Żar został oszukany w Internecie. Żeby otrzymać przelew za oferowany do sprzedaży fotelik samochodowy kliknął w przesłany link i wpisał dane karty płatniczej. Po chwili okazało się, że stracił swoje oszczędności.

Kolejny oszukany w Internecie. Chciał sprzedać fotelik a stracił ponad 1000 zł
fot. Pexels

Mężczyzna wystawił na portalu internetowym towar do sprzedaży. Na jego ogłoszenie odpowiedział, jak się później okazało oszust. Za pośrednictwem komunikatora, na telefon komórkowy wysłał wiadomość z zapytaniem, czy ogłoszenie jest aktualne. W kolejnej, że zapłacił za towar i prosi o wysyłkę. W wiadomości załączony był link do strony za pomocą, której sprzedający miał odebrać rzekomo przelane pieniądze.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Oszukany w Internecie

Po kliknięciu w link otworzyła się strona na której widniało logo jednego z banków. Mężczyzna, wpisał tam dane swojej karty bankowej oraz wcisnął przycisk „odbierz przelew”. Pieniądze jednak nie wpłynęły na jego konto, a kontakt z kupującym się urwał. co więcej okazało się, że został oszukany w Internecie i stracił ponad tysiąc złotych.

Dokonując wielu transakcji za pośrednictwem internetu jesteśmy już mądrzejsi i bardziej czujni. Słyszeliśmy o metodach na Blik, na dopłatę kilkudziesięciu groszy do przesyłki, o nieuczciwych sprzedających, którzy oferują towar do sprzedaży, a po otrzymaniu wpłaty kontakt z nimi się urywa, towaru natomiast nie ma. Jednak oszuści codziennie wymyślają nowe metody. Pamiętaj nie tylko  kupując towar przez internet, ale również sprzedając należy być czujnym.

Kilka wskazówek jak nie być oszukany w Internecie:

  • nie klikaj żadnych odsyłaczy w wiadomości przesłanej SMS-em, za pośrednictwem komunikatora, czy e-maila: odsyłacze te często prowadzą do sfałszowanych stron lub stron zainfekowanych szkodliwymi programami
  • nie otwieraj załączników do wiadomości, jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące nadawcy
  • uważnie przyjrzyjmy się ofercie, która zawiera bardzo zaniżoną cenę w stosunku do innych ofert, szczególnie jeśli chodzi o telefony komórkowe lub inny sprzęt elektroniczny
  • czytaj komentarze innych osób kupujących, duża liczba negatywnych może świadczyć o nieuczciwości sprzedającego
  • wiele serwisów aukcyjnych proponuje ubezpieczenie transakcji oraz program zapewniający ochronę kupującym – skorzystajmy z niego,
  • unikajmy zakupów poza aukcją
  • przy odbiorze zamówionej przesyłki sprawdzajmy zawsze jej stan, czy nie została uszkodzona i co się w niej znajduje,
  • korzystajmy z programu antywirusowego
  • nie podawaj swoich osobistych danych na otwartych zasobach: dane, które pozostawiasz w Internecie, są gromadzone przez roboty, które wysyłają je cyberprzestępcom, ci z kolei wykorzystują je do własnych celów (na przykład, żeby wysyłać więcej spamu na twój adres e-mail).
  • nie pobieraj niczego z nieznanych stron internetowych
- REKLAMA -