Rozstrzygnięto konkurs dziennikarski „Samorząd lubuski w mediach 2020”. Jego celem jest promocja najwyższej klasy dziennikarstwa, nawiązującego tematyką do działań JST. Nagrody zwycięzcom wręczyły marszałek Elżbieta Anna Polak oraz Karolina Kamińska – prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Lubuskich.

Rozstrzygnięto konkurs dziennikarski. Lubuscy dziennikarze odebrali nagrody
Lubuscy dziennikarze odebrali nagrody podczas konferencji prasowej – fot. UMWL, lubuskie.pl

To dla nas bardzo ważny konkurs, szczególnie w tym roku, który jest rokiem samorządu terytorialnego. Zależy nam na przekazywaniu społeczeństwu jasnych, zrozumiałych komunikatów. Bez dziennikarzy nie byłoby to możliwe, ponieważ w swoich materiałach poruszacie kwestie tożsamości regionu, ale przede wszystkim ludzi – mówiła marszałek Elżbieta Anna Polak, wręczając nagrody dziennikarzom którzy wygrali konkurs dziennikarski.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓
📎  MFIPR: Fundusze europejskie 2021-2027 - lubuskie zyskuje. Buda: Warto rozmawiać na każdym etapie

Konkurs dziennikarski Samorząd lubuski w mediach 2020 – laureaci

Decyzją jury laur zwycięstwa powędrował do Szymona Płóciennika z Gazety Wyborczej za reportaż, którego główną bohaterką była pochodząca z Lubskiego Nobliskta Olga Tokarczuk. Kolejne miejsca na podium przypadły Leszkowi Kalinowskiego z Gazety Lubuskiej (II miejsce) za artykuł przybliżający mieszkańcom historię Szpitala Uniwersyteckiego oraz Izabeli Patek z Radia Zachód, za reportaż o gorzowskich artystach (III miejsce). Nagrodzeni opowiedzieli o swoich pracach podczas konferencji prasowej, towarzyszącej wręczeniu nagród.

Na tegoroczną edycję konkursu dziennikarze złożyli 21 materiałów reporterskich i reportaży. Każda z prac mogła otrzymać od jurora maksymalnie 10 punktów  – mówiła Karolina Kamińska, przewodnicząca jury.

📎  Policja przerwała zlot samochodowy w Gorzowie. Posypały się mandaty

Uczestnicy konkursu dziennikarskiego im. Edwarda Mincera „Samorząd lubuski w mediach 2020” mogli zgłaszać materiały prasowe, radiowe, telewizyjne oraz te publikowane w internecie. Warunkiem koniecznym było, aby w swoim przekazie nawiązywały do szeroko pojętych zadań samorządu województwa. Mowa tu o kwestiach związanych z np. gospodarką, transportem, sportem, kulturą, czy też seniorami i edukacją.