Przebudowa mostu w Kostrzynie potrwa do końca 2022 roku a wartość inwestycji to 23,1 miliona złotych. We wtorek, 6 lipca, podpisano umowę z wykonawcą inwestycji.

Rusza przebudowa mostu w Kostrzynie nad Odrą. Wykonawca przejmuje plac budowy
Przebudowa mostu w Kostrzynie nad Odrą: Wykonawca przejmuje plac budowy – fot. materiały prasowe/Wody Polskie

Rusza przebudowa mostu w Kostrzynie nad Odrą

To wielkie zdanie inwestycyjne wpisujące się w szereg działań, które w najbliższych latach podejmą Wody Polskie. Szykujemy się do podpisania umowy z wykonawcą przebudowy mostu nad Regalicą w Szczecinie, a teraz zaczynamy przebudowę mostu w Kostrzynie nad Odrą. To zadanie trudne, ale bardzo potrzebne mieszkańcom województwa lubuskiego i szerzej wszystkim miastom leżącym nad Odrą. Kontrakt obejmie przebudowę ok. 820 m odcinka układu torowego, w związku z koniecznością dostosowania go do przebudowywanego mostu kolejowego na Odrze. Jest to odcinek linii kolejowej nr 203 Tczew-Kostrzyn pomiędzy zachodnim przyczółkiem mostu kolejowego na rzece Warcie i wschodnim przyczółkiem projektowanego przez stronę niemiecką granicznego mostu kolejowego na rzece Odrze – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓
📎  TOP 10 najbardziej zielonych dużych miast w Polsce. Zielona Góra w czołówce rankingu

Kontynuacja zadań inwestycyjnych to efekt podpisanego w 2019 roku porozumienia między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie w Szczecinie. Strony zobowiązały się współpracować w zakresie przebudowy torów (dojazdu) do nowego mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie na linii Tczew – Kostrzyn nr 203, który połączy Kostrzyn z Kietz. Budowany przez Wody Polskie obiekt będzie miał wysokość zapewniającą sprawną komunikację na rzece – wymaganą V klasę żeglowności wg wymogów europejskich. Przebudowa mostu w Kostrzynie nad Odrą zwiększy możliwości żeglugi oraz zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców województwa lubuskiego oraz Pomorza Zachodniego, bo pozwoli na sprawniejsze i bardziej dynamiczne prowadzenie akcji lodołamania w sezonie zimowym.

📎  Premier Mateusz Morawiecki w Zielonej Górze i na pikniku w Swarzynicach

Mamy solidnego wykonawcę, który jest sprawdzony w wielu inwestycyjnych bojach. Mamy do siebie zaufanie i liczę na to, że niebawem spotkamy się na placu budowy, by obserwować postępy prac – dodaje dyrektor Duklanowski. Przebudowa mostu w Kostrzynie nad Odrą realizowana będzie przez konsorcjum w skład którego wchodzą takie firmy jak PBW Inżynieria, LWZ sp. z o.o, Probudowa.com sp. z o.o. Wartość inwestycji to 23,1 miliona złotych a data jej zakończenia została ustalona na koniec 2022 roku.

Przedmiotem Inwestycji jest realizacja Robót związanych z wykonaniem zadania wchodzącego w zakres Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły: Kontrakt 1B.5/3 „Przebudowa mostu w celu zapewnienia minimalnego prześwitu (Most kolejowy w 615,1 km rz. Odry w Kostrzynie nad Odrą)”, Zadanie obejmuje Przebudowę linii kolejowej nr 203 od km 341,480 do km 342,300 wraz z rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

📎  Kontrakt programowy dla Lubuskiego. Buda: "podział ma charakter ostateczny"

Na odcinku tym, poza nasypem kolejowym występują obiekty inżynieryjne: most nad Suchodołem oraz wiadukt nad ul. Gorzyńską. Zadanie jest bezpośrednio związane z inwestycją prowadzoną przez zarządcę niemieckiej linii kolejowej nr 6078 w ramach której nastąpi znaczne podniesienie niwelety torów na projektowanym moście granicznym w km 615,1 rzeki Odry, wynikające z dostosowania prześwitu mostu powyżej 5,25 m dla potrzeb prowadzenia akcji lodołamania – dodaje dyrektor Duklanowski.

Co o tym sądzisz? Dodaj komentarz