Lubuscy policjanci apelują o ostrożność podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi osobami. Do kolejnego oszustwa na pracownika banku doszło w środę, 24 stycznia. 37-letni mieszkaniec gminy Nowa Sól został oszukany na kwotę 130 tysięcy złotych.
Oszust podszył się pod pracownika banku i zadzwonił do mężczyzny z informacją, że ktoś włamał się na jego konto i chce zaciągnąć kredyt. Mężczyzna uwierzył w historię i w ramach rzekomej weryfikacji, podał oszustowi swoje dane osobowe, w tym login i hasło do aplikacji bankowej.
W dalszej części rozmowy oszust instruował mężczyznę, jak ma postępować. Niestety mężczyzna padł ofiarą oszustwa na pracownika banku i zrobił wszystko wedle wskazówek tym samym tracąc swoje oszczędności.
Policjanci przypominają, że banki nigdy nie dzwonią do klientów z informacją o włamaniu na konto lub konieczności przekazania pieniędzy. W kontaktach z nieznajomymi bądź ostrożny i nieufny. W razie wątpliwości, rozłącz się i zadzwoń do swojego banku. Możesz też udać się do oddziału, aby osobiście potwierdzić tożsamość rozmówcy.
Jak ustrzec się przed oszustwem?
- Pamiętaj, że banki i Policja nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy
- Policja nigdy nie dzwoni, by informować o prowadzonych akcjach uchwycenia przestępcy
- Jeżeli masz jakieś wątpliwości, rozłącz się
- Nie działaj pochopnie pod presją czasu lub w emocjach
- Niezwłocznie powiadom Policję o takim zdarzeniu, dzwoniąc pod numer 112