Lubuscy policjanci apelują o ostrożność podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi osobami. Do kolejnego oszustwa na pracownika banku doszło w środę, 24 stycznia. 37-letni mieszkaniec gminy Nowa Sól został oszukany na kwotę 130 tysięcy złotych.

Oszustwa na pracownika banku to coraz większy problem - 37-latek stracił w ten sposób oszczędności życia
Zdjęcie ilustracyjne – fot. Japanexperterna.se/Flickr/Openverse, CC-BY-SA 2.0

Oszust podszył się pod pracownika banku i zadzwonił do mężczyzny z informacją, że ktoś włamał się na jego konto i chce zaciągnąć kredyt. Mężczyzna uwierzył w historię i w ramach rzekomej weryfikacji, podał oszustowi swoje dane osobowe, w tym login i hasło do aplikacji bankowej.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

W dalszej części rozmowy oszust instruował mężczyznę, jak ma postępować. Niestety mężczyzna padł ofiarą oszustwa na pracownika banku i zrobił wszystko wedle wskazówek tym samym tracąc swoje oszczędności.

Policjanci przypominają, że banki nigdy nie dzwonią do klientów z informacją o włamaniu na konto lub konieczności przekazania pieniędzy. W kontaktach z nieznajomymi bądź ostrożny i nieufny. W razie wątpliwości, rozłącz się i zadzwoń do swojego banku. Możesz też udać się do oddziału, aby osobiście potwierdzić tożsamość rozmówcy.

Jak ustrzec się przed oszustwem?

  • Pamiętaj, że banki i Policja nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy
  • Policja nigdy nie dzwoni, by informować o prowadzonych akcjach uchwycenia przestępcy
  • Jeżeli masz jakieś wątpliwości, rozłącz się
  • Nie działaj pochopnie pod presją czasu lub w emocjach
  • Niezwłocznie powiadom Policję o takim zdarzeniu, dzwoniąc pod numer 112
- REKLAMA -

Komentarze