Po długich zabiegach rusza połączenie lotnicze Zielona Góra-Lwów. Właśnie Lwów był najczęściej wskazywany przez Lubuszan, jako kierunek lotów z Zielonej Góry Babimostu.

Od 9 grudnia nowe połączenie Zielona Góra-Lwów. W obie strony polecimy już za 199 zł
fot. Press kit/Port lotniczy Zielona Góra

Oprócz pracodawców zabiegających o pracowników z Ukrainy i obywateli tego kraju chęć korzystania z tej destynacji zgłaszali m.in. mieszkańcy naszego regionu mający kresowe korzenie. – Ma to duże znaczenie nie tylko dla naszej turystyki, ale i gospodarki – mówi lubuska marszałek Elżbieta Anna Polak. – Doskwiera nam brak rąk do pracy, a dobre skomunikowanie to przecież sposób na przyciągnięcie pracowników zza wschodniej granicy.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Nowe połączenie Zielona Góra-Lwów

Rejsy z lotniska w Babimoście do Lwowa wystartują już 9 grudnia 23 grudnia. Lot inauguracyjny został przełożony z uwagi na obecną sytuację epidemiczną. Od 1 grudnia każda niezaszczepiona osoba powracająca spoza strefy Non-Schengen musi poddać się 14-dniowej kwarantannie. Dodatkowo, decyzją rządu od 15 grudnia, zarówno osoby niezaszczepione jak i zaszczepione, będą musiały okazać negatywny wynik testu na COVID19, który należy wykonać do 24 godzin przed przekroczeniem granicy. Bez wykonanego testu pasażerowie nie zostaną wpuszczeni na teren Polski.

Loty będą realizowane raz w tygodniu. Lot oznaczony numerem LO 733 będzie startował w czwartki o 21:40, aby dotrzeć do celu 20 minut po północy następnego dnia. Powrotny rejs LO 734 zaplanowano w piątki na 7:40 z lądowaniem w Zielonej Górze o 8:10.

Zabiegamy o kolejne stałe połączenia, przekonaliśmy się również, że możemy realizować loty czarterowe  – dodaje członek zarządu Marcin Jabłoński. – We wrześniu zanotowaliśmy rekordową liczbę pasażerów. Już dzisiaj również podejmujemy starania, aby jeszcze powiększyć możliwości lotniska w Babimoście. Unowocześnimy je niedługo, aby zwiększyć komfort podróżnych.

Nowa linia będzie obsługiwana samolotami bombardier dash Q400. Przelot do Lwowa potrwa ok. 1,5 h, a ceny biletów dostępnych już w systemie linii zaczynają się od 199 zł w dwie strony. W ramach nowego połączenia Zielona Góra-Lwów, przynajmniej na razie, będą oferowane miejsca wyłącznie w klasie ekonomicznej.