„Mouse Trap Car Challenge”, „Z wizytą w kwadratowej krainie” to tylko niektóre z prac nagrodzonych w zeszłym roku w konkursie „Nauka dla Ciebie”. Teraz szansę na wygraną mają kolejni nauczyciele i uczniowie. Kto wie, może praca konkursowa zostanie eksponatem w Centrum Nauki Kopernik? Warto spróbować.

Nauczyciele rywalizują w konkursie Centrum Nauki Kopernik. Naukowe drużyny na start!
„Muskulator” – fot. Centrum Nauki Kopernik

Konkurs jest realizowany w ramach Programu Nauka dla Ciebie – wspólnej inicjatywy Ministra Edukacji i Nauki oraz Centrum Nauki Kopernik. Rywalizacja polega na wymyśleniu pomocy edukacyjnej. Nauczyciele szkół podstawowych mogą się rejestrować do udziału w edycji 2021 – na początku wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie Centrum Nauki Kopernik. Warto, bo kluczem do wygranej jest dobry pomysł.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Co roku uczestnicy konkursu udowadniają, że aby stworzyć pomoc edukacyjną nie trzeba ani dużego budżetu, ani zaplecza technologicznego. Były prace konkursowe pokazujące sposób działania mięśni, oraz takie, które ilustrowały jak widzi świat osoba o bardzo wrażliwych zmysłach – w tych pracach wykorzystano zwykłe kartonowe pudełka, balony i kilka gumek.

Każdy nauczyciel może wziąć udział

W tym roku zadaniem konkursowym drużyn – składających się z uczniów szkół podstawowych oraz dwojga nauczycieli-opiekunów – jest opisanie (a w ostatnim etapie wykonanie) autorskiej pomocy edukacyjnej, wspierającej nauczanie w zakresie nauk przyrodniczych lub ścisłych. W rywalizacji może wziąć udział każdy nauczyciel szkoły podstawowej, który chce rozwijać umiejętności związane z konstruowaniem pomocy dydaktycznych oraz poznawać i ulepszać metody aktywizujące uczniów do samodzielnego eksperymentowania. 

Do wygrania czeki i szkolenie

Warto wziąć udział w rywalizacji, bo aż 10 drużyn wchodzi do finału. Laureaci i finaliści otrzymują cenne nagrody: czeki dla nauczycieli i dla ich szkół, nagrody rzeczowe dla uczniów. Cennym doświadczeniem jest także udział nauczycieli w bezpłatnych warsztatach przygotowanych przez ekspertów z Centrum Nauki Kopernik na temat konstruowania pomocy edukacyjnych.
A doświadczenie procesu wymyślania i tworzenia pomocy edukacyjnej z uczniami jest bezcenne.

Co o tym sądzisz? Dodaj komentarz