↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Od 19 kwietnia w videomatach, oprócz biletów Polregio, można kupić bilety innych przewoźników. Firma zapewnia, że rozszerzenie oferty to odpowiedź na potrzeby podróżnych. Videomat ma pełnić funkcję kasy biletowej, uzupełniając istniejącą sieć tradycyjnych kas.

Videomaty Polregio będą sprzedawały także bilety innych przewoźników
Kadr z filmu – fot. PAP MediaRoom

W październiku ubiegłego roku Polregio zaprezentowało videomat – urządzenie, dzięki któremu podróżni mogą kupić bilet kolejowy, łącząc się video z e-kasjerem. Od 19 kwietnia w videomatach można kupić bilety na przejazd nie tylko pociągami Polregio, ale także PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, Kolei Dolnośląskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, PKP SKM w Trójmieście, a wkrótce pozostałych przewoźników.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Videomat bezapelacyjnie będzie spełniać funkcję kasy biletowej, uzupełniając istniejącą sieć tradycyjnych kas. A żeby tak się stało, właśnie dziś wdrażamy do urządzenia możliwość sprzedaży biletów kolejowych innych przewoźników – przekonuje Adam Pawlik, p.o. prezesa zarządu, dyrektora generalnego Polregio S.A.

Według niego Polregio, jako pierwsza spółka w Polsce, wdrożyła urządzenie tak zaawansowane technologicznie, łączące funkcje powszechnie znanego automatu biletowego z innowacyjną obsługą e-kasjera w czasie rzeczywistym. 

Jesteśmy przekonani, że dzięki podstawowym i nowym funkcjonalnościom oraz nowoczesnemu designowi zainteresowanie urządzeniem będzie stale wzrastać. Sam videomat, poszerzenie oferty biletowej czy coraz większa jego dostępność na dworcach i przystankach istotnie przyczyniają się do promocji kolei w Polsce – zapewnia Adam Pawlik.

Videomaty zostały pilotażowo zainstalowane na dziesięciu dworcach w Polsce: Kraków Główny, Zielona Góra Główna, Jarosław, Poznań Główny, Tczew, Świnoujście, Szczecin Główny, Opole Główne, Wrocław oraz Białystok. Firma ma w planach systematyczne zwiększanie dostępności urządzenia na innych dworcach i przystankach kolejowych. 

Z badań konsumenckich jasno wynika, że klienci dzielą się na dwie grupy. Tych, którzy są przyzwyczajeni do nowoczesnych technologii, procesów samoobsługowych i preferują taki model zakupowy oraz tych bardziej konserwatywnych, którzy w trakcie zakupów oczekują kontaktu z drugim człowiekiem – wyjaśnia Adam Pawlik. 

I dodaje, że automatyzacja procesu sprzedaży jest trendem na skalę światową i rok do roku osiąga bardzo duże wzrosty zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie.
 
Pociągi Polregio codziennie zatrzymują się na 1900 stacjach i dworcach kolejowych, a spółka ma około 150 kas. Ich dostępność na dużych dworcach wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych – jedynie 7 godzin. Zakup biletów przez videomat możliwy jest przez 16 godzin, od 6:00 do 22:00, czyli w godzinach uruchamianych przez Polregio pociągów.

W zakupie biletu kolejowego przez videomat klienta wspiera e-kasjer, czyli osoba w call center. Wystarczy, że pasażer przyciśnie odpowiedni przycisk i uzyska połączenie. W kolejnym kroku e-kasjer wybiera ofertę zgodnie z oczekiwaniami klienta, a klientowi pozostaje jedynie zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu. Videomaty są efektem wielomiesięcznej współpracy między firmami Polregio, Avista i Netia.

Jest to pilotaż. Każde rozwiązanie prototypowe w pierwszym egzemplarzu jest droższe od rozwiązań seryjnych. Obowiązuje nas tajemnica handlowa z partnerami tego projektu, ale zakładamy, że kosztochłonność w fazie docelowej będzie jednocyfrowa, czyli stosunkowo niska – dodaje Adam Pawlik.

- REKLAMA -