Wczoraj na konta przedsiębiorców wpłynęły kolejne środki w ramach świadczenia postojowego. Pierwsza tura wypłat odbyła się w ubiegłym tygodniu. Tymczasem ZUS apeluje, aby nie śpieszyć się i przed wysłaniem dokumentów dokładnie sprawdzić zawarte we wnioskach informacje.

ZUS
fot. Pixabay

Brak podpisu na wniosku czy błędny numer rachunku to najczęstsze błędy przedsiębiorców, którzy wnioskują o pomoc w ramach tzw. Tarczy antykryzysowej. – To znacznie wydłuża czas oczekiwania na wypłatę postojowego bądź realizację wniosku o zwolnienie z opłacania składek. – powiedziała w Radiu Zielona Góra Agata Muchowska, rzeczniczka regionalna ZUS w Zielonej Górze.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓
Zobacz:   MFiPR: Zachodnia obwodnica Zielonej Góry może powstać z dofinansowaniem unijnym

Niezrozumiałe jest dla mnie przepisywanie bez zastanowienia treści z dokumentów, które są tylko wzorem, instrukcją jak wypełnić wniosek. Zupełnie nie wiem jak zamiast swoim nazwiskiem można we wniosku podpisywać się nazwiskiem Jan Kowalski przepisywanym ze wzoru umieszczonego w Internecie – przytacza wypowiedź Iwony Kowalskiej-Matis, regionalnej rzeczniczki ZUS na Dolnym Śląsku serwis zgorzelec.info

Takie błędy znacznie wydłużają czas wypłaty postojowego czy wydania decyzji. Często zdarzają się również przypadki, że zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowe. Przedsiębiorcy często dopisują również niepotrzebne informacje w różnych miejscach na wnioskach. Za błędnie wysłane uważane są również wnioski, które wpływają na różne adresy e-mail placówek ZUS. Tacy przedsiębiorcy muszą ponownie złożyć dokumenty.

Zobacz:   Akcja policji i KAS. Są zatrzymani, straty Skarbu Państwa mogą sięgać 24 mln złotych

Wnioski do ZUS można składać elektronicznie, wyłącznie za pomocą PUE lub papierowo w oddziale.