Opakowania e-commerce mają ogromne znaczenie dla sukcesu sprzedaży. Właściwie dobrane pudełko może przyciągnąć uwagę klienta. Jednak wybór odpowiedniego artykułu może być trudny, szczególnie jeśli nie masz doświadczenia w tej dziedzinie. Oto kilka cennych wskazówek, które pomogą Ci wybrać idealne opakowanie e-commerce.

Jak wybrać właściwe opakowanie e-commerce?
fot. pack-print.com.pl

Znaczenie opakowań e-commerce

Opakowania e-commerce to rodzaj pudełek, które są stosowane w sprzedaży online. Pudełka są zazwyczaj wykonane z tektury falistej. Produkty tego typu mogą się różnić wielkością w zależności od produktu, który jest pakowany. Głównym celem opakowań jest ochrona towaru przed uszkodzeniami podczas transportu. Ponadto pudełka dedykowane branży e-commerce pozwalają na:

  • ułatwienie i przyspieszenie procesu pakowania produktów do wysyłki;
  • lepszą prezentację towarów na stronie internetowej sprzedawcy;
  • ograniczenie kosztów wysyłki poprzez optymalizację rozmiarów opakowań;
  • identyfikację marki przez konsumenta.

Jak wybrać odpowiednie opakowanie e-commerce?

Jak już wspomnieliśmy, dobór odpowiednich opakowań dla branży e-commerce jest niezwykle istotny. Wybierając pudełka dla swojego biznesu online, musisz zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników, które mają znaczenie zarówno dla samej marki, jak i potencjalnego klienta. Oto najważniejsze aspekty, którymi powinieneś kierować się przy zakupie opakowań e-commerce.

1. Wymiary opakowania

Podczas wyboru pudełka, upewnij się, że opakowanie jest wystarczająco duże, aby pomieścić produkt, który sprzedajesz. Dzięki temu zawartość nie ulegnie uszkodzeniu w trakcie transportu.

2. Wygląd opakowania

W sprzedaży online warto stawiać na spersonalizowane projekty, które z pewnością wpływają na pozytywny wizerunek marki. Opakowania tworzone na zamówienie z logo firmy czy nadrukami fleksograficznymi, offsetowymi oraz nowoczesnymi cyfrowymi, który poprzez nałożenie dużej ilości farby wyglądają jak foliowanie sprawią, że całość będzie prezentować się niezwykle estetycznie. Wybierając firmę, która zajmuje się produkcją opakowań e-commerce na zamówienie, warto stawiać na przedsiębiorstwa z wieloletnim doświadczenie w projektowaniu i produkcji pudełek takie jak Pack Print. Dodatkowo firma może zastosować różnorodne foliowanie według uznania klienta.

3. Materiał i konstrukcja opakowania

Materiał, z którego wykonane jest pudełko, powinien być wytrzymały i mieć certyfikat FSC, a konstrukcja solidna i trwała. Opakowanie musi pozwalać na wykorzystanie w sposób funkcjonalny całej przestrzeni, np. poprzez kratownicę czy personalizowane przegródki.

Co o tym sądzisz? Zostaw komentarz