- Ogłoszenie społeczne -

Ze stacji Zielona Góra w kierunku Szczecina i Poznania sprawne podróże i przewóz ładunków koleją zapewnią prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Dwa mosty na Odrze zostaną przebudowane. Kilkusetmetrowe przeprawy w Nietkowicach (linia Wrocław – Szczecin) oraz w Pomorsku (linia Zbąszynek – Gubin) po pracach zwiększą możliwości kolei w Lubuskim i poprawią warunki żeglugi. Wartość prac ze środków budżetowych przekracza 60 mln zł.

mosty na odrze
fot. materiały prasowe/PKP PLK S.A.

Od lipca będzie odnawiany most kolejowy w Pomorsku, między Czerwieńskiem a Sulechowem. Prace poprawią warunki podróży na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk i w kierunku Wielkopolski. Dziewiętnastowieczna przeprawa będzie miała wyremontowane filary i przyczółki. Odnowione będą konstrukcje stalowe. Nowy bezstykowy tor pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 100 km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczą na zadanie „Rewitalizacja mostu kolejowego w km 35,764 na linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin” ok. 19 mln zł ze środków budżetowych. Prace są planowane do lipca 2022 r.

📎  Nieudana kradzież BMW. Złodziej zaklinował sobie rękę w drzwiach samochodu

W sierpniu rozpoczną się prace na kolejowej przeprawie na Odrze w Nietkowicach

Przebudowa mostu zwiększy możliwości transportu kolejowego na linii Wrocław – Szczecin, tzw. Nadodrzance, ważnej trasie pasażerskiej i towarowej prowadzącej z województwa dolnośląskiego przez lubuskie do zachodniopomorskiego. W miejsce starej konstrukcji z 1871 r. będzie nowa. Wykonawca przebuduje też przyczółki i filary. Zamontowany zostanie nowy tor i dostosowana do nowych warunków sieć trakcyjna. Będą sprawne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych, przewożących ładunki z Dolnego Śląska do portów Pomorza Zachodniego. Dzięki realizowanym pracom przygotowane będą warunki do lepszej żeglugi na Odrze.

Prace w ramach zadania „Modernizacja mostu w km 171,867 linii kolejowej nr 273 nad rzeką Odrą w Nietkowicach – tor nr 1” rozpoczną się w sierpniu i są planowane do 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczą na inwestycję ok. 46,5 mln zł ze środków budżetowych. Modernizacja nie wpłynie na kursowanie pociągów. Dostępny będzie tor na równoległej konstrukcji.

📎  Janczewo. Oszuści telefoniczni poinformowali o wypadku córki która... siedziała obok

Lepszy dostęp do kolei, sprawniejsze podróże i przewozy ładunków w woj. lubuskim

Dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają możliwości transportu kolejowego w woj. lubuskim. Lepsze podróże oferuje odnowiona estakada kolejowa w Gorzowie Wielkopolskim. Zabytkowy obiekt został wzmocniony. Nowoczesne rozwiązania, przy zachowaniu historycznego charakteru, na lata zapewnią sprawne i bezpieczne przejazdy. Podróżni zyskali oczekiwany standard na dwóch zadaszonych peronach stacji Gorzów Wielkopolski. Korzystanie z kolei ułatwił nowy przystanek – Gorzów Wielkopolski Wschodni. W Zielonej Górze stacja stała się dostępniejsza dla wszystkich podróżnych. Są zadaszone perony z windami i pochylnią oraz dojściami miasta.

Przebudowane perony na trasie z Zielonej Góry do Szczecina to zachęta do korzystania z pociągów w Kowalowie, Laskach Lubuskich, Ługach Górzyckich, Radowie i Górzycy. Pociągi jadą nowymi torami na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn w ok. 25 minut, o połowę krócej niż przed modernizacją.

📎  Strzały na przystanku w Gorzowie. Co się tam wydarzyło?

Dzięki rewitalizacji linii Leszno – Głogów mieszkańcy południa regionu znów mogą pojechać pociągiem w stronę Zielonej Góry, Poznania i Wrocławia. Modernizacja torów umożliwiła przywrócenie ruchu pasażerskiego na trasie po kilkunastu latach.

Zmienia się linia ze Zbąszynka do Czerwieńska. W Babimoście i Sulechowie będą dostępniejsze perony. Modernizacja torów na ponad 40 km odcinku umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h i poprawi przepustowość trasy. Zakres prac na jednotorowej linii wymaga do listopada komunikacji zastępczej między Zbąszynkiem a Zieloną Górą. Inwestycja zakończy się w 2022 r. Prace warte ok. 106 mln zł finansowane są z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego, Funduszu Kolejowego i budżetu spółki.

Co o tym sądzisz? Dodaj komentarz