Tylko do 14 października br. potrwa nabór dzieci i młodzieży do Projektu „Liga eSzkoła”. Młodzi uczestnicy będą mogli rozwinąć swoje kompetencje cyfrowe. Zyskają też możliwość zdobycia międzynarodowego certyfikatu e-Citizen ECDL. Ponadto rozpoczną swoją przygodę z robotyką oraz LEGO Education. Zajęcia dedykowane są osobom w wieku 10-18 lat i prowadzone będą w 8-osobowych zespołach. Uczestnictwo w projekcie jest całkowicie bezpłatne.

Liga eSzkoła: Rekrutacja do programu potrwa jeszcze kilka dni. Będzie można za darmo nauczyć się programować roboty
Liga eSzkoła – fot. materiały prasowe

Projekt „Liga eSzkoła”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, ma na celu m.in. podniesienie kwalifikacji cyfrowych pracowników Gminnych Samorządowych Instytucji Kultury. Istotne jest również wyposażenie placówek GSIK w sprzęt elektroniczny oraz laboratoria do prowadzenia zajęć z robotyki. Natomiast kluczowym elementem Projektu jest rozwój kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w wieku 10-18 lat.

↓ Kontynuuj czytanie po reklamie ↓

Młodzi mieszkańcy wybranych powiatów mają szansę zdobyć kluczowe umiejętności w dobie gospodarki informacyjnej, uczestnicząc w atrakcyjnych zajęciach pozalekcyjnych. Będą one prowadzone w placówkach GSIK – mówi Joanna Juszczyszyn-Klimek, wiceprezes Fundacji „Wspieramy Wielkich Jutra”, organizator przedsięwzięcia.

Liga eSzkoła: Rekrutacja do programu potrwa jeszcze kilka dni

Kurs składa się z 30 godzin programowania oraz 30 godzin ECDL e-Obywatel. Udział w spotkaniach w ramach zajęć z robotyki przygotowuje dzieci i młodzież do wystartowania w konkursie FIRST LEGO League. Natomiast w drugiej części kursu młodzi uczestnicy będą mogli uzyskać Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL. Zaświadcza on, że jego posiadacz potrafi przy pomocy komputera prawidłowo realizować podstawowe zadania, takie jak edycja tekstów, wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego czy też praca w sieci komputerowej.

Osoby w wieku od 10 do 18 lat, które chcą przystąpić do Projektu, muszą mieszkać w danym regionie. Zapisy będą odbywać się w lokalnych Gminnych Samorządowych Instytucjach Kultury poprzez wypełnienie i podpisanie formularza przez rodzica lub opiekuna prawnego dziecka. Zajęcia rozpoczną się jeszcze w październiku – wskazuje Joanna Gniady, moderator sieci współpracy szkoleń, wspierająca proces naboru.

Zajęcia będą prowadzone przez przeszkolonych pracowników GSIK. W regionach z reguły jest to po kilkadziesiąt osób, które przeszły specjalne szkolenia w wymiarze 60 godzin lekcyjnych, podzielonych na 10 spotkań. Dodatkowo otrzymały one wsparcie zewnętrznych trenerów.

Szkolenia dla pracowników GSIK realizuje obecnie grupa certyfikowanych trenerów. To praktycy z wieloletnim stażem, od 5 lat zajmujący się również organizacją polskiej edycji konkursu First LEGO League. Został on stworzony, by zafascynować młodych ludzi nauką i nową technologią. Ma im dać doświadczenie w programowaniu, a do tego rozwinąć kompetencje społeczne i zawodowe, ucząc m.in. pracy zespołowej poprzez zabawę – informuje Joanna Juszczyszyn-Klimek.

Placówki już zostały wyposażone w laboratoria robotyki, niezbędne do prowadzenia zajęć. Każda z nich otrzymała dwa roboty, dwa notebooki, dwa tablety, a ponadto specjalną matę konkursową.

Po zakończeniu Projektu przekazany sprzęt przechodzi na własność placówki. Umożliwi to kontynuowanie zajęć dla dzieci i rozszerzenie oferty edukacyjnej o zajęcia z robotyki i programowania – podsumowuje organizator.

Procedura zgłaszania się do udziału w projekcie Liga eSzkoła jest dostępna na tej stronie.

Reklama: